تاریخ انتشار : 2023/09/15
نویسنده : سینا مقصودی

در این قسمت از پادکست من در مورد مطالعات باهاتون در رابطه با اعتیاد به هک ، راه حل منطقی من برای مقابله با هوش مصنوعی و اینکه چرا دوست داریم زجر بکیشیم حرف میزنیم . این مسایل رو در طول مدتی که نبودم مطالعه کرده بودم و بنظرم چیز های جالبی هستش که بخواین بدونید .

برای حمایت از پست ها و کار های ما لطفا پست ها رو در شبکه های اجتماعی لایک کنید و مارو برای قسمت های دیگر پادکست فالو کنید .

متن پادکست :

مقدمه : سلام . سینا هستم . به پادکست آلفاگیک خوش اومدین جایی که من از تجربیات و چیزهایی که بهم گذشته بهتون میگم به امید این که افراد خیلی کمی از شما اون رو گوش کنید و به این پی ببرید  که افرادی مثل خودتون هستن و بودن و این فقط شما نیستید که اینطور فکر میکنید و از همه مهم تر دیوانه نیستید.

امروز میخوام یذره از تجربیات روزانه زندگی خودم بیرون بیام و درمورد هوش مصنوعی و راه حل های نابودی اون از نظر خودم و همچنین توصیه هایی یا رود مپ هایی برای شروع راه هک و امنیت حرف بزنم . چیزایی که درمورد هوش مصنوعی میخوام بگم ایده ها و تفکراتی هستش که بهش رسیدم و ترجمه یا تقلید از جایی نیست .

الان اون حال و هوای فومو در هوش مصنوعی خوابیده . این چیز هایی که میخوان بهتون بگم در موقع اوج فومو به فکر خودم رسید. ببینید این چیزهایی که بهتون میگم ممکنه امروزه خنده دار باشه ولی هوش مصنوعی میتونه بمب هسته ای خطرناک باشه .

 در حال حاضر هوش مصنوعی فقط میتونه در کنار انسان به عنوان راننده بهترین بازدهی رو داشته باشه خودش نمیتونه کار های خیلی بزرگی کنه . هکر ها جادوگران قرن ۲۱ هستند . این جمله ای بود که اوایل راه شروع مسیر امنیت بهم گفته شد و همیشه مثل یک فکر و خواسته ی کوچکی در گوشه ای در گوشه ی ذهنم بود . وقتی یک هک رخ میده معمولا یا توسط ای پی تی ها ( نیشین استیت ) ها یا یک نوجوان گیک در زیرزمین مادربزرگش انجام شده . مثل سازنده بریچد فروم که اخیرا دستگیر شد . این که اینترنت این قابلیت رو به اون پسر بچه ی گیک داده که بتونه کار هایی رو بکنه دولت ها با قدرت فراوان بکنند . از این لحاظ میگم هکر ها جادگران قرن ۲۱ هستند .

 شما تا قبل از اینکه اولین جادوی خود رو انجام ندادین موضوع رو به یک دید دیگه نگاه میکنید و حرف من رو باور نمیکنید . بعد از انجام اولین جادو شما خواهید دید که چه دوپامینی در ذهن شما ترشح میکنه و میتونه میل به انجام دوبارش از کوکایین اعتیاد اور تر باشه . توصیه ی من این هستش که حتما ۵ سال فقط مطالعه کنید و کاری انجام ندهید . خیلی وقت ها وقتی ۲ سال گذشت فکر میکنید خدا هستید و همه چیز رو میدونید ولی اگر شانس بیارید و کاری نکنید شما بعد از چند ماه و یادگیری بیشتر خواهید دید که هیچ چیز نمیدونستید و فقط یک احمق ساده بودین که جاتون زندان بود . ۵ سال پس گفتم  . چون پس از یادگیری کامل امنیت  قدرت زیادی رو حس میکنید مسولیت بزرگ هم باهاش میاد و شما باید با اعتیاد استفاده از این جادو بجنگید . اگه میخواین اعتیاد به هک رو بهفمین پاکست دارک نت دایریز رو که تقریبا ۱۳۰ قسمت بیشتر هست رو هر هستش رو ۳ بار گوش کنید . چیزی که دستتون میاد افرادی که در تاریک داستانشون تموم شده همچموقع نتونستن با این اعتیاد که از کوکایین قوی تر هست مقابله کنند.

برترین سرباز ها در جنگ با هوش مصنوعی هکر ها خواهند بود . برای حمله به هوش مصنوعی چند راه پیشنهادی دارم . یکی از راه ها ای ام پی هست ولی این مورد یه مشکل بزرگ داره چون ما خودمون به برق نیاز داریم و نمیتونیم اون رو قطع کنیم . اگر قبل از زمان نیکولاس تسلا میگفتین برق میتونه همه جا باشه قابل باور نبود . پس غیرممکن وجود نداره . چی میشه اگه ما موج الکترومغناطیسی یا هر چی ( من واقعا هیچی بلد نیستم از فیزیک ) بسازم که از همه ی مواد عبور کنه ولی وقتی با ماده ی سیلیکون که مغز هوش مصنوعی و مایه ی هوشمند بودن اون هست برخورد کنه اون رو نابود کنه . آخرین راه حل که پیشنهاد میکنم این هستش که : شما میدونید انسان ها میتونن بیماری های روانی بگیرند . چه میشه ما بتونیم یک هوش مصنوعی رو دچار به بیماری روانی کنیم تا خودکشی کنه ؟ این با دادن مقدار زیاد داده ی اشتباه به عنوان ورودی به هوش مصنوعی میتونه اون رو دچار بیماری روانی کنه.

بعضی وقت ها لازمه ی پیشرفت زجر کشیدن هست . شاید از پدر خودتون خیلی بدتون میاد ولی روزی خودتون هم پدر خواهید شد و این موضوع را خواهید فهمید که یادگیری راه رفتن بدون زمین خوردن غیر ممکنه و زجر کشیدن خیلی از اوقات باعث رشد افراد میشه . افراد وقتی واقعا باور کنند که چاره ی دیگه ای ندارند و اون طرفشون مرگ هست و چاره ی دیگری نیست شروع به رشد میکنند .

خیلی وقت ها به خودم دروغ میگم که چاره ی دیگه ای ندارم. خیلی از وقت ها پل هایی رو خراب میکنم تا چاره ی دیگه ای نداشته باشم .بنظرم این کار درست هست . من همیشه میترسم روزی برسه که دیگه شروع به رشد نکنم. این موتور ماشین من که در حال گاز دادن  و رفتن با سرعت هست بعد از یک سنی خاموش بشه یا کارایی و سرعت الانش رو نخواهد داشت . این موضوع برای هر کسی با ظهور پیری در اون رخ میده .

مثالی که خیلی در سال های اول آلفاگیکم میزدم این بود که آدم باید گشنه باشه تا دنبال غذا باشه .  گاهی اوقات افراد که خیلی دوستت دارند باید کاری رو بکنند که به نفعت هست و نه کاری که از اون ها میخوای . مرز تنفر و عشق یک خط خیلی ساده هست و این باعث تنفر ما از افرادی میشه که کاری رو میکنند که به نفع ماست نه کاری که ما میخوایم . این موضوع در استاد شاگردی هم صدق میکنه . در رفاقت هم صدق میکنه.

بعضی وقت ها فکر میکنیم بعضی چیز ها خیلی بد هستن و اومدن که زندگی مارو نابود کنند . این میتونه غم جدایی یا مرگ افراد باشه . ولی همیشه این سوال رو از خودتون بپرسید که اگه با ۴۰ سال آینده ی خودتون ملاقات کنید آیا اون هم از اتفاق افتادن این اتفاق شاکی هست یا اون رو به دید یک عامل ضروری برای رشد تو میبینه ؟

یکی از ترس های بزرگ دیگم این هستش که حسرت انجام کاری رو در دلم داشته باشم و اون قدر از انجام اون کار و شکست توش  ترسیده باشم که حتی تلاش برای انجام هم نداده باشم.

بالا بودن سطح کمال گرایی خیلی بد هست . خوب هست از زوم دوربینتون رو کمی عقب بیداری و از شهر به مشکل نگاه کنی و بردن زوم خیلی عقب در حد خارج شدن از کهشکان خوب نیست چون فقط خودتون رو نا امید میکنه . چون هدف های خیلی خیلی غیر ممکن میزارید . کمال گرایی تا حد ۷۵% خوبه ولی ۱۰۰% اون فقظ ضرره و شمارو در افسردگی غرق میکنه

بعضی وقت ها عصبی میشیم . افسرده میشیم . زندگی غیرقابل تحمل میشه ولی اگر بتونیم از اون باتلاق مشکلات  زندگی خودمون رو در بیاریم شاید باز هم همه جای شهر باتلاق باشه ولی ما در اومدن از باتلاق رو یادگرفتیم تبدیل به فرد خطرناکی میشیم چون میدونیم میتونم تنهایی هم دوام بیاریم . . از جمله چیزهایی که قبلا ضبط کرده بودم ولی براتون آپلود نکردن این هستش که انسان ها باید در زندگی زجر بکشید و زندگی بدون زجر برای انسان غیر قابل تحمل هست . خیلی خلاصه میگم : اگه ماشینی بود که شما رو به خواب فرو میبرد و میتونید زندگی عالی رو در دنیایی مجازی تجربه کنید . هز چیزی که میخواستید میتونستید داشتید رو داشتید . شما روز اول و دوم عالی هستید ولی بعد ازگذشت ماه اول شما کم کم بصورت خواسته مشکلات رو در خواب خودتون بوجود میاوردید . میفهمید چی میگم ؟ شما مشکل رو دوست دارید . زندگی بدون مشکل برای شما قابل تحمل نیست !

آپارات :

تهران پادکست :

تهران پادکست

ساوندکلاود :

soundcloud

اسپاتیفای :

اسپاتیفای

یوتیوب :

آخرین مطالب سایت :

چگونه یک تریدر موفقی شویم ؟

راه حل صد در صدی برای موفقیت کامل در تریدیدنگ وجود نداره . تنها چیزی که میتونه بهتون کمک کنه ...

آموزش ساخت اکانت چت چی پی تی و دور زدن محدودیت های هوش مصنوعیش

امروز میخوام بهتون یادم بدم چطور اکانت چت جی پی تی بسازید و همینطور یه روش معرفی کنم که باهاش ...

چگونه از هک شدن سایت وردپرس جلوگیری کنیم ؟

امروز میخوایم بهتون یاد بدیم چطوری از هک شدن سایت وردپرس خودمون جلوگیری کنیم . چیزی که باید توجه داشته ...