0

از سیر تا پیاز فروشنده ی برتر شدن

دسته بندی ها : روانشناسی و طرز رفتار, موفقیت مالی 9 مرداد 1398 Sina Ma 483 بازدید
سیر تا پیاز فروشندگی
  • چیزی که در این مقاله میخوانید

در این مقاله میخواهیم به شما یاد دهیم که چگونه هر چیزی رو به هر کسی بفروشید و چگونه فروشنده ی برتر شویم. مطمعن باشید بعد از خواندن این مقاله تا آخر ، درصد فروش شما به صورت چشم گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

  • مرحله اول :به مردم نتیجه را نشان دهید و قول دهید.

برای اینکه فروشنده ی برتر شوید شما باید ابتدای حرف خود ، آن نتیجه ای که قرار است شخص از حرف های شما یا مقاله ی شما بگیرد  را جلوی چشمانش بیارید و کاری کنید که شخص نتیجه کارِ محصول را ببیند. برای مثال فکر میکنید چرا وقتی از لباس فروش ها خرید میکنید اصرار دارند لباس را تن کنید و بعد از تن کردن شما به شما میگویند که بسیار خوش تیپ شده اید؟

دلیل چیزی نیست جز اینکه آنها میخواهند نتیجه ی کار را به شما نشان دهند یا برای مثال وقتی شما به مصاحبه ی کاری میروید به جای اینکه از مدارک تحصیلی یا چیز های دیگر آکادمیک صحبت کنید ; باید از ایده های خود برای افزایش فروش یا پیشرفت شرکت صحبت کنید.

در حقیقت شما به جای اینکه از ویژگی ها و خوبی و بدی های چیزی صحبت کنید، باید به نتیجه بپردازید و یادتان باشد در مصاحبه های کاری نیز در حقیقت شما در حال فروش خود هستید.

  • مرحله دوم: مردم با احساسات خرید میکنند و سپس با عقل توجیه میکنند.

اگر فروشنده ای ماهر هستید حتما این را فهمیده اید که مردم با احساسات خرید میکنند. شما در صورتی که میخواهید برای مثال جنسی را بفروشید ، کاری کنید که شخص احساسی شود و خود را در نتیجه ی کار ببیند و شروع به گفتن مزایا و معایب نکنید چون مردم با احساسات خرید میکنند و نه با منطق، وقتی شما مزایا و معایب را میگویید در حقیقت دارید با منطق، کالا را میفروشید و نه با احساسات!

وقتی به مصاحبه ی کاری میروید شخص ذوق و شوق و حالت احساسی شما را میخرد و به مدارک شما اهمیت زیادی نمیدهد ولی نباید اینطور برداشت کرد که مدارک بدردنخور هستند  و بلکه باید تا حد متوسط مدارک داشته باشید. ( منظورم از مدارک ،تحصیلات اکادمیک و دیگر مدارک است و شناسنامه و کارت ملی نیست)

فکر میکنید سخت ترین وسیله برای فروش چیست؟ بنظر من خودکار است. بگذرید مثالی بزنم که اگر شما میخواهید خودکاری بفروشید باید چکار کنید. باید شخص را احساساتی کنید و سپس بگویید فرض کن یک قرارداد مهم کاری را بالاخره بعد از دو سال بستی و وقتی میخوای امضاش کنی یک خودکار بد که حتی با خوبی نمینویسد از جیبت در میاری ; خودکاری که نه ظاهر شیک دارد و نه خوب مینویسد. خوب ! حالا فکر میکنی این خودکار چه تاثیری روی طرف قرار داد میگذارد.

برای مثال لباس فروشی هم میتوانید مثال های زیادی بزنید برای مثال میتوانید یک دختر جوان را به عنوان فروشنده قرار دهید و به پسر ها هنگام خرید بگوید چقدر خوشتیپ شده است تا احساسی تر باشد.

یا مثال دیگر در کافی شاپ ها است که بعضی از انها به چند دختر جوان پول میدهند تا همیشه در کافه بشینند .فکر میکنید چرا؟ چون اولا کسی وارد کافی شاپ خالی نمیشود و با خود فکر میکند شاید گران است که خالی است و دوما چون دختر ها عامل جذبه  ی پسر ها در کافه هستند; حتی من جایی را خودم میشناسم که اصلا کالای آن چنان خوبی ندارد ولی به علت اینکه پاتوق جوانان شده درامد زیادی دارد و باید صادقانه بگم که 85% پسر ها برای دختر بازی به آنجا میروند.

  • مرحله سوم : در عمل به آنها نشان دهید!

تا حالا شده وارد یه مغازه لباس فروشی شوید و وقتی شروع به خرید میکنید شخص فروشنده میگوید : “خودمم از این ها پوشیدم” و بعد لباس تنش را نشان میدهد؟ یا موقعی که میپرسید جنس این لباس خوب است؟ لباس را میگیرند و کش میدهند و میگویند ببینید چقدر راحت و کشی است؟ یا میگویند “جنسش را دست بزن; از جنس پنبه است” این در حقیقت شما مدارک فیزیکی به آنها میدهید.

یا هنگام فروش خودکار میتوانید خودکار را آزمایش کنید.( میدونم مثال خودکار یک مقدار شاید متفاوت باشد و کسی در ایران خودکار را اینطور نمیفروشد ولی مثال ساده ای است که شما آن را هم اگر کارتان درست باشید میتوانید بفروشید)

  • مرحله چهارم: انتخاب را محدود کنید!

نتیجه ای که یکی از تحقیقات در فروش مربا نشان داده است این است که وقتی فروشگاهی 35 نوع مختلف مربا را کنار هم میفروشد، افراد بیشتری می ایستند چون جلب توجه میکند ولی تعداد کمتری خرید میکنند ولی در این تحقیق وقتی تعداد مربا ها را به سه یا چهار تا محدود کردند افراد بیشتری خرید کردند.

این مثال بیشتر در فست فودی ها وجود دارد که وقتی شما 70 نوع غذا را در منو میگزارید افرادی هستند که گیج میشوند که کدام را بخرند و اگر هم خریدی کنند با خوشحالی کمتری خرید کردند و همیشه حسرت این را دارند که چرا آن یکی را نخریدند . در حقیقت اشخاص از انتخاب خود هیچ وقت راضی نمیشوند و این یعنی افراد کمتری در دفعه ی بعد به فست فودی شما میایند.

شما باید در حقیقت مشتری را ارزیابی کنید و چند تا از بهترین گزینه های گران تر را جلوی او بگذارید.

تاحالا رفنید کفش بخرید؟ هر موقع میروید معمولا فروشنده گران ترین ها را به شما معرفی میکند و وفتی یک جنس ارزان تر را میگیرد و میگویید این اندازه ی من میشود؟ یا این خوب است؟ در جواب میگویند: این هم میشود ولی اگر شما چیزی نمیگفتید، کفش گران تر را میخریدید در حالی که جنس ارزان تر هم همان بود.

  • نتیجه گیری

در صورتی که تمام گفته هایی که بالا گفتم را بطور کامل بخونید میتونم بهتون اطمینان بدم که افزایش درصد فروش چشم گیری خواهید داشت و مطمعن باشید که پشیمان نمیشوید. باید بگم که تمامی این نکته ها باید با هم اجرا بشن و هر کدوم خیلی مهم هستند و نمیتوان گفت یکی از دیگری برتر است.

شما آیا تجربه ای در این رابطه داشته اید که در فروش شما را بیشتر کند؟ شما چکار کرده اید؟ ( در کامنت حتما کارتون رو توضیح بدین)

 

Sina Ma
Sina Ma

دانشجوی رشته ی مهندسی کامپیوتر در زنجان هستم و علاقه مند به حوزه ی ارزهای دیجیتال و پیشرفت فردی بخصوص در زمینه ی موفقیت مالی و روانشناسی هستم و عاشق راهنمایی افراد برای پیشرفت فردی آنها میباشم...

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) کانال اینستاگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!